Sådan bruges medlems-systemet

Tango Aalborgs medlems-system finder du her: tangoaalborg.clubcommander.com/

På medlems-systemet kan du

Melde dig ind og betale kontingent – Køb en klubbillet
Melde dig til hold-undervisning – Køb en holdbillet
Købe billet til vore arrangementer, såsom milongas eller koncerter.

Altsammen kan betales med Dankort/Visa-Dankort (etc.) direkte på nettet, uden at man skal bøvle med netbank og nemId.

Første gang du bruger systemet

Clubcommander – forside

Første gang du bruger systemet skal du oprettes som bruger.

Gå ind på tangoaalborg.clubcommander.com/

Gå ind under “Hold” eller under “Events” og find det hold eller det event, du vil tilmeldes. Medlemskab af foreningen findes nederst under “Hold”.

Når du har fundet holdet og trykker “Fortsæt”, kommer du til siden, hvor du kan oprette dig som medlem.

Hvis du allerede har oprettet brugernavn og adgangskode, så log ind, ellers indtast dine oplysningeren, og tryk Opret min konto. Du får nu en mail med et aktiveringslink, du skal klikke på. Når du har gjort det, kan du logge ind.

OBS omkring passwords: Den skriver dit password i mailen, så lad være med at vælge det du også bruger til netbank.

Herefter kan du fortsætte til betalingssiden og betale med Dankort / VISA/Dankort.

Hvis du har handlet før

Login-siden på medlems-systemet.
Login-siden på medlems-systemet.

Hvis du allerede er oprettet som bruger, kan du eventuelt logge ind før du gør noget – hvis du gør det, bliver det nemmere at købe flere ting samtidigt.

Gå ind på tangoaalborg.clubcommander.com/

Klik på Login øverst til højre, og indtast dine login-oplysninger.

Herefter kan du gå til Hold, tilføje et hold til indkøbskurven, og derefter gå tilbage til Hold og tilføje endnu et hold.

Meld dig ind i foreningen/betal kontingent

Medlemskabet af foreningen købes som et hold i Clubcommander.

Tryk Hold i menuen øverst, scrol ned til  Medlemskab af Tango Aalborg og vælg medlems-type (Normal eller Pensionist/studerende).
Tilføj billetten til indkøbskurven og tryk Gå til kassen.

Køb af medlemskab
Køb af medlemskab

Hvis du også vil melde dig på et hold, kan du gøre det nu, og betale samlet.
Du kan nu betale med Dankort/VisaDankort.

Meld dig på et hold

Tryk Hold i menuen øverst, vælg det rigtige hold, tilføj billetten til kurven og tryk Gå til kassen.
Du kan nu betale med Dankort/VisaDankort.
Hvis du også vil købe medlemskab, kan du gøre det nu, og betale samlet.
Hvorfor siger den, jeg ikke er tilmeldt nogen hold?

Købe billet til et event

Find eventet i kalenderen.
Tilføj billetterne til kurven og tryk Gå til kassen.
Du kan nu betale med Dankort/VisaDankort.

Der vil normalt også være link direkte til betaling fra kalenderen her på hjemmesiden.

Typiske spørgsmål (FAQ)

Jeg kan ikke huske mit brugernavn/password

Under “Login” kan du trykke “Glemt dit kodeord?”  – her kan du taste dit brugernavn, eller din email, hvis du har glemt brugernavnet. Du vil så få en mail med login-oplysninger.

(Se figuren under Opret profil)

Har jeg betalt kontingent?

Denne side møder du, når du er logget ind i medlems-systemet.
Medlems-forsiden

Log på systemet – (se hvordan). På medlemsforsiden kan du se, om du er medlem af holdet “Medlemskab af Tango Aalborg”. Hvis du er medlem, har du betalt kontingent. (Ramme 2 i figuren)

Hvorfor siger den jeg ikke er tilmeldt nogen hold?

Hvis du køber billet til holdet lang tid før det starter, kan det tænkes, at boksen “Mine hold” ikke viser noget hold. Det skyldes, at den kun viser aktive hold, dvs. hold, der er startet. (Ramme 2 i figuren). Normalt sætter vi start-dato så tidligt at du ikke vil opleve det, men hvis du gør, så prøv at kigge under Mine ordrer (ramme 3), her kan du se alle dine køb.

Hvorfor hedder alting “billetter”?

Hvis Tango Aalborg skulle have sin egen “web-shop”, skulle vi have vores egen aftale med NETS (PBS) og vi skulle have noget sikkerhedsgodkendt software til at håndtere Dankort-betalingerne. Dette er temmeligt dyrt.

Men der er særregler omkring billetter, der gør at vi ved at lade Clubcommander optræde som formidler af billetter kan vi køre gennem deres NETS-aftale og deres software. Derved sparer  vi ca. 2800kr pr år. Og det giver jo også ok mening at man køber billet til at deltage på et hold, og at medlemsskabet er en billet til at deltage i Tango Aalborgs aktiviteter.

Hvorfor et online-system?

Efter at vi er overgået til at køre undervisning og hold-lister ind over foreningen, har vi valgt at anskaffe et medlems-system, der kan lette kassererens arbejde. Med dette system samles alle indbetalingerne vedligeholdes medlems-listen og hold-listerne automatisk, og alle indbetalingerne for en uge bliver samlet i én ugentlig overførsel, som kan kontrolleres mod listen af betalinger på Clubcommander. Dette gør det markant nemmere at være kasserer.

Hvorfor skal den have fødselsdato

Tango Aalborg har normalt ikke noget at bruge din fødselsdato til, men vi skal bruge den hvis Aalborg Kommune på et tidspunkt beder os om medlemslister ifbm. revision.

Jeg har ikke lyst til at mine data skal ligge online

Det kan vi godt forstå – men vi mener ikke, at I skal være bekymrede over det. Det er stadig Tango Aalborg, der ejer data, vi betaler – via gebyrerne – Clubcommander for at vedligeholde databasen. Det er altså ikke sådan, at I pludselig bliver overdynget med reklamer ad den vej.

Lukket for kommentarer